ENBAk haragi enpresa batzuen publizitate engainagarriarekin amaitzea eskatzen du, euskal erreferentzietara jotzen baitute kanpoko haragiarekin bakarrik lan egiten duten bitartean.
Duela gutxi, Gipuzkoako haragi-enpresa batek txuletaren jaialdi erraldoi bat iragarri du Donostian, eta, dirudienez, sustapen-bideoan jasotzen denez, “made in Gipuzkoa” 25.000 txuleta zerbitzatuko dira.
Harakintzazko ekitaldi hau maiatzaren 28tik ekainaren 1era ospatuko da Reale Arena estadioan eta horregatik, bere aurkezpenean Realeko jokalari ohiak eta Txurdin klubeko maskota ofiziala izateaz gain, ekitaldi hau klub txuri-urdinaren beraren webgune ofizialean ere zabaldu da.
Bada, Gipuzkoako ENBA nekazal sindikatutik gure ahotsa goratu nahi dugu horrelako ekintzen aurrean, publizitate engainagarria erabiltzen baita (25.000 txuleta “made in Gipuzkoa”) bere egunerokoan kanpoko haragia erabiltzen duen haragi-enpresa baten ekintza bat sustatzeko, batez ere Europa erdialdekoa, eta erreferentzia lokalistetara jotzen baitu, bere ohiko jarduera sektore eta lurralde bati lotuz, balizko kontsumitzailea engainatzeko helburu bakarrarekin.
Txuletaren jaialdia eta bere erreferentzia lokalistak dira gurea bezalako abeltzaintza sektore batentzat edalontzia betetzen duen tanta, Gipuzkoan dagoen haragiaren merkataritza sektore indartsu baten mespretxua eta mespretxua jasaten ari dena. Sektore horrek, salbuespen oso minoritarioetan izan ezik, kanpoko haragiarekin funtzionatzen du, bai Europa erdialde eta iparraldetik, bai Galizia bezalako autonomia erkidegoetatik, baina inolako lotsarik gabe, “Basque Gastronomy, Made in Gipuzkoa, Basque Butcher” bezalako erreferentzia lokalistetara jotzen dute azken kontsumitzailearen sentimendura jotzeko.
Kanpoko haragia erabiltzen duten haragi-enpresa horiek Eusko Jaurlaritzari beren haragi-industria komertzialeko instalazioetan eta makinetan inbertsio handiak egiteko diru-laguntzak eskatzean soilik jotzen dute euskal jatorrira, eta funts ekonomiko garrantzitsuak biltzen dituzte. Gure ustez, funts ekonomiko horiek, tokiko ekoizpen-sektorearen trakzio-funtzioa betetzen duen nekazaritzako elikagaien industriarentzat izan beharko lirateke.
Horregatik, berriz ere, ENBAk honako hau eskatzen diegu:
- kanpoko haragia erabiltzen duten haragi-enpresei, utz diezaiotela tokiko erreferentziak erabiltzeari kontsumitzailea engainatzeko helburu asmoz, eskeinitako haragiaren jatorria euskal jatorrikoa dela pentsaraziz.
- Eusko Jaurlaritzari, marketinaren amarru horiek pertsegi ditzan, publizitate engainagarriaren adibide on bat besterik ez baitira, eta, beraz, jazarria eta erradikatua izan beharko bailuke.
- kanpoko haragira jotzen duten haragi-enpresei eskatzen diegu tokiko haragiaren aldeko apustua egin dezatela, Euskadikoaren alde, horrela kanpoko haragien katalogoa osatzeko, gure haragiaren presentzia on batekin, gaur egungo lekukotasunetik harago.
- Eusko Jaurlaritzari, nekazaritzako elikagaien industriari laguntzak emateko deialdietan, lehentasuna eman diezaiola nekazaritzako elikagaien industriari, kasu honetan haragiaren
industriari, tokiko haragia erabiltzen badu eta, hala, tokiko ekoizpen-sektorearen trakzio-funtzioa eta funtzio hori hartzen duen lurraldearekiko konpromisoa betetzen baditu.